Dieta pobudzająca po leniwej zimie


Rozleniwieni mroźną zimą i krótkimi dniami, szukamy dzisiaj rozwiązania na pobudzenie, które doda nam energii do działania.

Nastała przecież wiosna, pora, która wymaga od nas większej aktywności i spędzania czasu na świeżym powietrzu. Podpowiemy Wam, jak sprawić, by witalność zapukała również i do Waszych drzwi.

Podstawy diety wiosennej

Przede wszystkim należy zmienić dietę. Wiesz, że konkretne składniki żywieniowe będą wpływać na Twoje samopoczucie? Dieta ciężkostrawna spowoduje nie tylko ból brzucha, ale również migrenę, ospałość i zmęczenie. Tłuste produkty będą wywoływać zgagę i wzdęcia, które nie przyczyniają się do pobudzenia naszego organizmu.

Wiosną warto postawić na owoce i warzywa i powie nam o tym każdy dietetyk. Warszawa może pochwalić się sporą liczbą profesjonalnych gabinetów, w których możemy korzystać z fachowych porad.

Jak zadbać o witalność?

Ważne jest, by jeść 5 posiłków dziennie. Wiosenna dieta ma zawierać całe mnóstwo bogatych w witaminy owoców i warzyw. Aby dodać sobie energii warto, by w każdym daniu znalazł się wiosenny owoc lub warzywo. Mogą to być nowalijki hodowane w szklarniach. One również zawierają cenne wartości odżywcze.

Priorytetem jest zamiana jadłospisu ciężkostrawnego na ten lekkostrawny. Pamiętajmy jednak, że codzienne menu ma zawierać również mięso oraz nabiał – lepiej sięgać po chudy drób oraz wyroby mleczne z obniżoną zawartością tłuszczu. Zrezygnujmy z ciężkich, mącznych sosów na rzecz oliwy.

Sport to zdrowie

Okazuje się, że nie wystarczy tylko zmiana nawyków żywieniowych i składników podstawowego menu, by zadbać o energie każdego dnia. Dobra dieta łączy się z aktywnością sportową. Na szczęście wysokie temperatury i wiosenne słońce pobudzają do działania. Wystarczy założyć rolki, wsiąść na rower albo wybrać się na spacer do pobliskiego lasu. Nie trzeba od razu inwestować w karnet na siłownię, by cieszyć się sportową aktywnością. Świetny rozwiązaniem jest też praca w przydomowym ogródku. Doprowadzenie go do porządku po zimie to niejednokrotnie wysiłek większy niż trening na sali fitness.

Z czego warto zrezygnować?

Zimą dieta miała nas rozgrzewać. Wiosną ma nas pobudzać do działania. Właśnie dlatego z codziennego menu wyrzućmy potrawy tłuste, smażone w głębokim oleju, panierowane. Niech zastąpią je lekkie sałaty, dania gotowane, duszone, ewentualnie pieczone i grillowane.

Zrezygnujmy też z alkoholu, chociaż grzane piwo doskonale rozgrzewało nas podczas zimowych wieczorów. To tylko puste kalorie, które negatywnie wpływają nie tylko na zdrowie, ale także sylwetkę. Czas rozstać się też z fast foodami. Doskonale wiemy, że nie zawsze jest czas na przygotowanie wartościowego posiłku. Wiosną i latem nie jest to jednak problem. Świeże warzywa i owoce staną się podstawą wielu potraw, a przecież tak łatwo i szybko można je przyrządzić.

Odrzućmy też gazowane napoje. O wiele lepsza będzie po prostu woda, ewentualnie świeże soki albo kompoty. Dobrodziejstwa wiosennej natury sprawiają, że pod tym względem pomysłów na pewno nam nie zabraknie.

Treść artykułu przygotowana w oparciu o stronę internetową poradni dietetycznej Akademiazdrowegozywienia.com.pl.

Post Author: goyka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *