Trendy marketingowe 2016


Człowiek, nowoczesne technologie, wideo, media efemeryczne, wirtualna rzeczywistość… To wszystko i jeszcze więcej jest zapowiedzią trendów, które zdominują media społecznościowe w 2016 r. Przekonywała nas o tym Natalia Hatalska, obserwatorka trendów podczas Golden Marketing Conference – najważniejszego marketingowego wydarzenia w Polsce.

Głównym motorem wszystkich technologicznych zmian jest i będzie w 2016 roku realna potrzeba człowieka. Technologie bowiem mają służyć ludziom, a nie odwrotnie. Takie przesłanie podsumowało spotkanie podczas Golden Marketing Conference, dotyczące najważniejszych trendów marketingowych 2016 roku. Nie oznacza to jednak, że zrezygnujemy z nowoczesnych technologii. Wręcz przeciwnie, liczba urządzeń mobilnych zrównała się już prawie z liczbą wszystkich ludzi na świecie i nadal rośnie.

Technology Human – Każda firma jest firmą technologiczną, tworzącą dla ludzi i zaspokajającą rodzące się potrzeby.

Ostatnie pół w roku w sieci… dominacja wideo

W połowie roku została uruchomiona przez Twittera aplikacja na androida, która pozwala oglądać na portalu wydarzenia w czasie rzeczywistym. I to właśnie udostępniane treści wideo, jest potencjałem mediów społecznościowych. Ostanie statystyki pokazują, nawet że Facebook wygrywa w tym temacie z YouTubem – treści umieszczane na YouTubie powinny się znaleźć także na Facebooku.

Media efemeryczne

Użytkownicy poszukują nowych miejsc. Media społecznościowe to już nie tylko Facebook, Twitter i Instagram. Nowością są media efemeryczne, znikające tzn., że umieszczane na nich treści znikają po 24h. Różnią się tym, że umożliwiają użytkownikom kontakt “jeden do jednego”, a nie “jeden do wielu”, co jest odpowiedzią na poszukiwania użytkowników.

Technologie ubieralne

W Polsce, jak dowodzą badania 40% respondentów uważa technologie ubieralne za stratę czasu. Korzystając ze smartfonów, tabletów, komputerów stacjonarnych nie widzą potrzeby dublowania urządzeń mobilnych. Nie miej jednak wypuszczony w kwietniu Apple Watch sprzedał się na świecie w 4 milionach egzemplarzy. Penetracja konsumpcji wskazuje kierunki mobilne i porzucenie stereotypów.

Wirtualna rzeczywistość

Ogromny rozwój obszaru robotów, którym ekscytują się nią głównie fani gier komputerowych i wirtualna rzeczywistość, która już wkrótce może ułatwić chociażby zakupy.  W 2014 r. pojawiło się Google Cardboard, czyli pudełko, które w  połączeniu ze smartfonem tworzyło wirtualne Google. W  połowie tego roku YouTube wprowadziło 360-stopniowe, interaktywne filmiki, dzięki którym można będzie np. odwiedzić sklep wirtualnie, dokładnie obejrzeć każdy produkt, zdecydować, który chce się kupić i czekać, aż dostarczą go do  domu.

Golden Marketing Conference to najważniejsze wydarzenie marketingowe w Polsce przeznaczone dla kadry zarządzającej i pracowników marketingu, która towarzyszy na Międzynarodowych Targach Poznańskich targom Reklama 360.

Post Author: goYka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *