office

6 zasad tworzenia dobrego contentu – jak pisać artykuły, które przyciągną uwagę


Jeżeli dopiero zaczynasz swoja przygodę z pisaniem, zastanawiasz się pewnie jak tworzyć angażujące treści. Jeśli stąpasz już po drodze copywriting’u zasady te będą dla Ciebie warte przypomnienia, gdyż to podstawowa i uniwersalna wiedza w zakresie tworzenia wartościowych treści. Takich, które pomogą przynieść wymierny efekt w postaci rozpoznawalności Twojej marki, zaangażowania czytelników i zakupu Twoich usług lub produktów. Sprawdź o czym musisz pamiętać!

1. Odbiorca treści. Pamiętaj dla kogo tworzysz content.

Po pierwsze i najważniejsze – pamiętaj do kogo kierujesz swoje treści. Określenie swojej grupy docelowej jest najważniejszą zasadą w każdym biznesie. Poznaj swojego czytelnika, stwórz jego personę. Musisz to wiedzieć, aby właściwie komunikować się ze swoimi odbiorcami czy klientami. Poznaj swojego odbiorcę i daj mu to, czego potrzebuje.

2. Pisz ciekawie i branżowo.

To kolejna złota zasada, pozwalająca wybić się w gąszczu informacji zalewających codziennie Internet. Pamiętaj tylko ciekawe, branżowe i unikatowe treści mają wartość. Co publikować? Związane z Twoją branżą nowinki technologiczne, case study czy efekty swojej pracy. Pokaż, że jesteś ekspertem w swojej branży – prowadź firmowego bloga.

3. Nie pisz frazesów. Dawaj wartość!

Napisz treści, które dają rzeczywistą wartość Twojemu odbiorcy. Content jest królem! Dziel się praktyczną i ponadczasową wiedzą. Tylko takie treści mają szanse na długie życie w sieci. Mogą być wielokrotnie i długofalowo udostępniane, a to jest cenne w zdobywaniu nowych czytelników. Nie pisz tylko pod wyszukiwarki, pisz do ludzi. Pod żadnym pozorem nie zapomnij o odbiorcach.

4. Scrollowanie treści a content.

Nie jest tajemnicą, że współczesny użytkownik Internetu scrolluje treści na stronie w poszukiwaniu interesujących zwrotów, lub haseł. Co raz mniej artykułów czytanych jest od deski do deski. Warto więc o tym pamiętać tworząc content. Nie pisz zbyt długich artykułów. Używaj wypunktowań, pogrubień dla najważniejszych informacji, dzięki czemu masz szansę “złapać użytkownika na haczyk” – przyciągniesz jego wzrok w odpowiednie miejsce i zyskujesz szansę “bycia przeczytanym”.

5. Pozwól się udostępniać.

Co to oznacza? Zadbaj o to, aby Twoje treści dawały się w łatwy i szybki sposób udostępniać w social mediach. W tym celu zamieść na swojej stronie www wtyczkę do udostępniania treści na portalach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter i Google+. Możesz w tym celu skorzystać z profesjonalnej usługi. Ikony do udostępniania powinny znaleźć się pod każdym tekstem, w zasięgu wzroku i palca czytelnika.

6. Promuj swoje treści

Jeśli stosujesz się do wszystkich wyżej wymienionych zasad, nie wolno Ci pominąć kolejnej. Nic się samo nie dzieje – tzn. nie czekaj, aż czytelnicy czy klienci sami do Ciebie przyjdą. Promuj swoją markę, produkt czy usługę. Budżet na reklamę jest niezbędny.

Czy wiesz jak to robić skutecznie? Wiesz jakich kanałów użyć i jak skonfigurować kampanię na Facebooku lub w Google AdWords – jeśli na te pytania odpowiadasz przecząco, skontaktuj się z nami. Napisz na adres [email protected] – zrobimy to za Ciebie.

Foto: elements.envato.com / by fizkes

Post Author: goYka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *