Gadżety reklamowe, czyli mały hokus-pokus dla wizerunku firmy

Reklama, żeby była skuteczna, musi przede wszystkim docierać do klienta wszystkimi możliwymi kanałami komunikacji. Nie wystarcza już tylko werbalny przekaz, stajemy się coraz bardziej odporni na naiwne slogany i hasełka. Specjaliści z branży PR mają ręce pełne roboty, jeśli chcą, by firma, którą promują, rzeczywiście odnosiła sukcesy i była dobrze rozpoznawana w środowisku. Trzeba powiedzieć, że współczesnemu klientowi zależy nie tylko na tym, żeby usłyszeć o danym producencie. On chce również reklamy, którą można dotknąć, powąchać, w którą można się ubrać i z której można korzystać na co dzień. Wydaje się, że w tym celu potrzebna będzie magia, a tymczasem…

Magiczna odpowiedź

Na przeciw tym oczekiwaniom wychodzą marketingowcy i PR-owcy, którzy szukają coraz to nowszych sposobów na zaznaczenie istnienia swojej firmy lub firmy swojego klienta wśród zainteresowanych daną branżą. Proponują więc gadżety reklamowe – unikalne i niespotykane przedmioty, które każdemu, kto je otrzyma będą kojarzyć się z daną firmą czy instytucją. Ale właściwie dlaczego są one „niespotykane”? Z dwóch powodów. Po pierwsze dlatego, że każdy przedmiot, na którym widnieje logo firmy lub jej hasło reklamowe staje się na swój sposób wyjątkowy, “nasz”, nie można go dostać w żadnym sklepie. Drugim powodem tej unikalności jest fakt, że producenci gadżetów reklamowych dla firm oferują coraz ciekawsze i mniej banalne produkty.

Co możemy wyczarować?

Jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki zwykłe długopisy czy cukierki stają się przedmiotami o szczególnej wartości. Widnieje na nich logo firmy. Kiedy stajemy się już posiadaczami takich gadżetów reklamowych, śmiało możemy rozprowadzać je wśród naszych klientów. Kto nie weźmie kilku cukierków dla swojego dziecka albo sam chętnie ich nie spróbuje podczas rozmowy w cztery oczy z pracownikiem? Takie drobne smakołyki są dobrym pomysłem w sklepie, w dziale obsługi klienta, ponieważ jest to miejsce, w którym ludziom niejednokrotnie przychodzi czekać na swoją kolej.

Inna sytuacja. Gdy podpisujemy umowę z nowym klientem, powiedzmy w salonie jakiejś sieci telefonii komórkowej, możemy podarować firmowy długopis. Będzie to miły upominek, który każdy przyjmie z radością.

Zaskocz klienta swoją pomysłowością

Istnieją takie firmy, które cieszą się wieloletnią współpracą z konkretnym klientem albo z inną instytucją. W ramach długotrwałej i udanej aktywności warto podarować miły gadżet reklamowy. Nie musi być on drogi – wystarczy, żeby był użyteczny lub oryginalny. Każdy z pewnością ucieszy się na widok nowego pendrive’a albo zestawu słuchawkowego do telefonu. Jednym z celów wręczania takich podarków jest sprawienie, by klient pamiętał o nas i korzystając z bonusowego przedmiotu zawsze ciepło myślał o firmie. Dobrym pomysłem jest dołączenie do pakietu zapachu samochodowego. Ważna uwaga: Przed rozpoczęciem wydawania takich gadżetów sami najpierw sprawdźmy, czy zapach rzeczywiście jest przyjemny. Nie ma bowiem nic gorszego niż nietrafiony prezent, który będzie się kojarzył naszemu klientowi z naszą firmą.

Pamiętaj, by uważnie i z głową dobierać gadżety reklamowe. Jest to furtka do serca osoby zainteresowanej Twoimi produktami, jednak w określonych przypadkach może obrócić się przeciwko Tobie. Dbaj więc o jakość przedmiotów, które wręczasz.

Artykuł przy pomocy
Artykuł został przygotowany przy pomocy firmy www.reklamowygadzet.pl specjalizującej się w gadżetach i materiałach reklamowych. Zapraszamy do odwiedzenia sklepu internetowego z Gadżetami: www.reklamowygadzet.pl

Post Author: goYka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *