Jak wybrać firmę transportową w Warszawie?


Branża e-commerce dynamicznie się rozwija. Według statystyk Europejskiego Stowarzyszenia E-commerce, gospodarka on-line generuje 2,2% europejskiego PKB, a procent ten będzie wzrastał.

Na terenie Europy, w zeszłym roku przesłano 3,7 mld towarów zakupionych przez internet. W związku z tym, równie dynamicznie wzrasta zapotrzebowanie na usługi logistyczne. Duża część przedsiębiorców działających w sektorze e-commerce nie zajmuje się bezpośrednio organizacją łańcucha dostaw, powierzając to zadanie operatorom logistycznym.

Na sprawnie działający łańcuch dostaw nakładają się komponenty takie, jak magazynowanie, spedycja i transport. Ten ostatni jest jednym z najważniejszych elementów łańcucha dostaw. Dobrze zorganizowany łańcuch dostaw, w którym wszystkie usługi logistyczne realizowane są rzetelnie i terminowo pomaga osiągnąć sukces w branży sklepów internetowych. Terminowość dostarczenia przesyłki jest dla potencjalnego klienta jednym z najważniejszych parametrów decydujących o zakupie w konkretnym sklepie on-line.

Nadal zadziwiająco mało przedsiębiorców deklaruje ekspresowe wysyłki, a właśnie one są dla klientów najbardziej atrakcyjne. Również, jeżeli chodzi o deklarowany czas dostarczenia przesyłki, często jest on często przekraczany, a wiadomo, że klient, który otrzymał spóźnioną przesyłkę będzie mniej skłonny do ponownego dokonania zakupu w danym sklepie.

Jak zorganizować łańcuch dostaw, aby odnieść sukces w branży e-commerce?

Kwestia organizacji łańcucha dostaw zawsze leży po stronie przedsiębiorcy. Powierzenie jednej bądź części usług firmie zewnętrznej może być dobrym rozwiązaniem, gdy przedsiębiorca nie dysponuje odpowiednimi zasobami aby wykonać te usługi we własnym zakresie. W zależności od potrzeb (wynajęcie magazynu, firmy transportowej, spedytora etc.) można się zdecydować na usługi jednej bądź kilku firm. Jeżeli przedsiębiorca zamierza outsourcingować cały łańcuch dostaw lepszym wyborem będzie znalezienie operatora logistycznego, świadczącego usługę logistyki kontraktowej czyli usługi polegającej na długofalowej współpracy w szerokim zakresie, dostosowanej do indywidualnych potrzeb.

Natomiast w przypadku gdy dany sklep on-line posiada własny magazyn, może wystarczyć usługa transportu. Firmę transportową jest stosunkowo łatwo znaleźć, wystarczy wpisać w wyszukiwarkę internetową hasło “firma transportowa” oraz nazwę miasta, przykładowo “firma transportowa Warszawa“, aby znaleźć firmy działające w obszarze danego miasta. Potem wystarczy analiza oferty i doświadczenia wszystkich przewoźników aby zdecydować się na usługi jednej firmy.

Niezależnie od tego czy powierzamy firmie zewnętrznej część organizacji łańcucha dostaw czy całość, należy pamiętać że wszelkie konsekwencje wynikające z jakości realizacji usług logistycznych będzie ponosił dany sklep on-line. Może to skutkować pozytywnymi lub negatywnymi opiniami. A w biznesie internetowym opinie są bardzo ważnym czynnikiem, determinującym wysokie bądź niskie obroty sklepu on-line.


Post Author: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *