Logistyka hipermarketu w pigułce


Nowoczesny sklep wielkopowierzchniowy potrzebuje sprawnego zarządzania i przede wszystkim sprawnej logistyki, która jest realizowana na dwa sposoby. Pierwszy to praca własnego zespołu pracowników. Drugi – realizowany jest przez merchandiserów.

Sklepy wielkopowierzchniowe typu hipermarket, mają sale sprzedażowe, których wielkość zaczyna się od dwóch tysięcy metrów kwadratowych. W ofercie takiego sklepu znajdować się może więcej, niż trzy tysiące rodzajów artykułów spożywczych i przemysłowych. Zastosowanie kodów kreskowych sprawia, że dział zarządzania sklepem ma stale informacje o tym, który artykuł sprzedaje się dobrze i należy już go zamówić, a który sprzedaje się bardzo słabo. Wszystko dzięki temu, że każdy artykuł jest wprowadzony do systemu komputerowego i podczas sprzedaży, kasa wysyła informację do działu zarządzania, informując o zmianie stanów magazynowych. W jaki sposób prowadzona jest logistyka wewnętrzna polegająca na uzupełnianiu stanów towaru? Pierwsza metoda polega na uzupełnianiu stanów magazynowych przez pracowników sklepu. Ich zadaniem jest układanie towarów, które dostarczane są z centrali firmy. Są to zawsze produkty marek własnych oraz kupowane przez dział zakupowy sieci. Druga metoda to uzupełnianie towarów przez merchandiserów. Są oni wynajmowani przez firmy, które wykupiły w markecie półki i samodzielnie dbają o uzupełnianie braków oraz o właściwą ekspozycję towarów w sklepie.

W obydwu przypadkach pracownikom i merchandiserom potrzebne są paleciaki, czyli ręczne wózki widłowe. To niewielkie wózki transportowe, obecnie często wyposażane w napęd elektryczny, które pozwalają na transportowanie nawet całej europalety towaru. Wózki tego typu idealnie się sprawdzają, przy ładowaniu palet lub paczek. Wózek można obniżyć, potem można uruchomić silnik elektryczny, aby ciągnięcie wózka nie sprawiało problemów. Najlepsze wózki tego typu są w stanie unieść nawet trzy tony towaru.

Zastosowanie niewielkich i niedrogich urządzeń do transportu wewnętrznego, pozwala na skuteczną dystrybucję towarów we wnętrzu sklepu. Ma to doskonały wpływ na działanie całej placówki.

Post Author: goYka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *