Murale 3D zamiast reklamy outdoor? Jesteśmy na tak!


Zadaniem reklamy outdoor jest wyróżnienie się z otoczenia i przyciągnięcie uwagi. Coraz częściej mówi się o tzw. ślepocie bannerowej w Internecie, która wkracza również w świat realny, kiedy to ignoruje się mijane reklamy. Sytuacja jednak może się zmienić, jeśli zamiast sztampowego baneru zastosuje się reklamę 3D, a konkretnie mural, który oprócz funkcji reklamowej ma również ważne aspekty artystyczne i społeczne. Poznaj zalety, nie tylko reklamowe, malowania 3D!

Współcześni konsumenci codziennie atakowani są przez tysiące marek, a inteligentni reklamodawcy wychodzą na ulicę z tak zwanym marketingiem partyzanckim (zwanym też miejskim), który gwarantuje im wyróżnienie się z tłumu. Zasady takiego marketingu są bardzo proste: zaskoczyć, zrobić wrażenie i stworzyć szum. A to właśnie umożliwiają murale 3D w formie reklamy, które są przygotowywane indywidualnie pod kampanię i z przemyślanym pomysłem.

Reklama w 3D – dlaczego właśnie ona?

Zatrudnienie artystów graffiti do tworzenia kampanii może okazać się w praktyce skuteczniejsze niż wykupienie reklamy billboardowej. Dlaczego? Ponieważ sztuka jest zauważalna! Oprócz charakteru informacyjnego czy perswazyjnego reklama 3D generuje spore (i też bezpłatne) zasięgi – ludzie zaczynają zauważać ciekawe murale czy graffiti, robią zdjęcia i udostępniają w mediach społecznościowych. Jeśli do tego sprawa ma charakter społeczny, na przykład związana jest z rewitalizacją starego obiektu czy promocją kampanii społecznej, wówczas sprawę mogą podchwycić lokalne media i o muralu i samej akcji robi się głośno.

Co stawia reklamę 3D na pierwszym miejscu w przypadku outdoor? To, że jest natychmiastowo skuteczna. Eksperci szacują, że oko ludzkie rejestruje około 5000 reklam w ciągu dnia, nic dziwnego, że mówi się o tzw. białym szumie, czyli automatycznym i nieświadomym ignorowaniu ich. Dzięki dopracowanym szczegółom, perfekcyjnej sztuce wykonania, wpisaniu się w krajobraz, a przede wszystkim oryginalności, reklama graffiti 3D jest po prostu widoczna. I jak zostało wspomniane wyżej, może stać się wirusowa, to jest odbić się szerokim echem w mediach oraz w tzw. poczcie pantoflowej.

To, co jednak najważniejsze, to aspekt estetyczny. Nie tylko Polacy, ale większość mieszkańców miast zaznacza wprost, że wygląd miasta jest niezwykle ważny, a banery, plakaty i billboardy tylko go oszpecają. Przykładowo wiosną 2018 roku firma Kantar TNS przeprowadziła badania reklamy w przestrzeni publicznej metodą CAVI, z których wynikło, że najmniej pozytywnie rodacy oceniają siatki reklamowe i billboardy, których jest po prostu za dużo, a najlepiej – ręcznie malowane reklamy na ścianie budynku. Zobacz wyniki badań

Dodajmy do tego, że graffiti 3D to znakomity sposób, aby przekazać ideę marki czy inny komunikat młodszej i bardziej otwartej publiczności, ale ta forma wyrazu dociera również i do starszego pokolenia ze względu na swoją wizualną i artystyczną formę.

Reklamowe murale 3D to już sztuka!

Nie ulega wątpliwości, że reklama jest wtedy skuteczna, jeśli zostanie zauważona. Nudna, schematyczna reklama na pewno zostanie zignorowana, dlatego też firmy nie ustają w poszukiwaniu nowoczesnych form wyrazu, które będą zachwycać, a jednocześnie skutecznie promować. Kluczem jest nie tylko zadbanie o oprawę wizualną takiego muralu w 3D, ale również pomysł – ale to już zależy od potrzeb firmy i kreatywności samych artystów.

 

Ręcznie malowane murale i graffiti stają się coraz bardziej popularne i wszechobecne w przestrzeni miejskiej. Dają więcej możliwości niż zwykła reklama zewnętrzna, a jeśli dodamy do tego imponującą technikę 3D – sukces murowany!

Post Author: goyka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *