Wszystko co powinieneś wiedzieć o pozycjonowaniu stron

Jak już nie raz pokazała nam historia, rozwój ludzkości to konstrukcja oparta na filarze, jakim niewątpliwie jest postęp. Od początku obecnego tysiąclecia mogliśmy się spodziewać, że technologie jakimi dysponuje człowiek, w krótkim czasie znacznie się rozwiną. Nikogo nie trzeba przekonywać, że to właśnie się dzieje. Jednym z elementów tej zaawansowanej technicznie układanki, jaką jest XXI wiek, stał się Internet. W bardzo krótkim czasie podbił nasze serca i dał nam wiele możliwości, które obecnie skrzętnie wykorzystujemy każdego dnia.

Także branża reklamowa nie mogła przejść obojętnie wobec potęgi i zasięgu, jakie on daje swoim użytkownikom. Tak też narodził się marketing internetowy oraz jego istotny element – pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych. Najbardziej lukratywna jest odpowiednia pozycja w Google, najczęściej wykorzystywanej wyszukiwarce na świecie. Czego nie ma w Google to nie istnieje. Upodobania użytkowników Internetu idą jednak o krok dalej. Jedynie pierwsza strona wyników jest istotna, a kto zapuszcza się na kolejne musi być naprawdę zdesperowany. Najbardziej optymalnymi pozycjami są tu więc te od 1 do 10.

Treści

Ważnym elementem każdego pozycjonowania jest tekst, gdyż to w dużej mierze na nim opiera się ocena przydatności naszej domeny. Każdy może zająć się pozycjonowaniem, jednak bez odpowiednich umiejętności oraz teorii, nasze wysiłki szybko będzie można spisać na straty. Jednym z elementów schematu dobrego pozycjonowania są frazy – słowa kluczowe, które użytkownicy wyszukują w tekście, kiedy potrzebują czegoś konkretnego. Umieszczenie ich, zręcznie wplecionych w zdania na naszej stronie (najlepiej w formie niezmienionej w stosunku do tego co ludzie wpisują w wyszukiwarkę), jest w stanie podwyższyć nasze notowania dla robota Google.

Skąd jednak brać wiedzę na temat tego, jakie słowa powinny być zamieszczone na stronie, by podnieść nasza pozycję? Dla amatora wystarczy wpisanie w Google wyrazów, które mają pomóc wyszukać konkretną usługę. Wyszukiwarka sama nam podpowiada najpopularniejsze sformułowania. Mogą to być pojedyncze słowa w formie mianownika (najczęściej i jest ich maksymalnie 4). Podczas wyszukiwania użytkownicy piszą także z błędami lub bez polskich znaków, więc warto także zwrócić na to uwagę.

Dopasowanie

Optymalizacja to kolejne słowo klucz w przypadku pozycjonowania stron. Jeśli posiadamy unikalne treści, a dodatkowo nie zadbamy o to by zostały one umieszczone we właściwym miejscu i w konkretny, przyjazny dla użytkownika sposób, to możemy zapomnieć o efektach, które miało nam przynieść pozycjonowanie. Poza tym treści w Internecie to nie to samo, co te znajdujące się w książkach. Ludzie w Sieci maja inne nawyki czytelnicze (np. przeskakiwanie wzrokiem po tekście w celu odnalezienia poszukiwanych informacji), więc trzeba zadbać o to, by informacje na naszej stronie były jak najłatwiejsze w odbiorze.

Zaplecze odnośników

Reguły gry i pozycjonowania stale się zmieniają, jednak by na wzór specjalistów branży SEO skutecznie pozycjonować domeny, potrzeba czegoś więcej niż ładna treść bogata w słowa. Linki, bo o nich tu mowa, także mają wpływ na pozycje w wynikach Google. Ten element akurat jest niezmienny od bardzo długiego czasu. Im lepszej jakości odnośniki, tym wyszukiwarka umieści nas wyżej w rankingu.

Oferty kupna linków, czy automatycznego ich wstawiania przez automat na innych stronach nic nam nie dadzą, a wręcz mogą zaszkodzić. Za takie praktyki Google nakłada filtry, co skutkuje mniej więcej tym, że nasza strona zostaje wyrzucona na bardzo odległą pozycje w wynikach. Zyskać mogą tu jednak ci, którzy postawią na dystrybucję odnośników za pośrednictwem content marketingu.

Artykuł ten powstał przy konsultacjach z firmą NPROFIT

Post Author: goYka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *