marketing online

Zawody przyszłości – znajdź swoje miejsce w świecie marketingu online

Zastanawiasz się nad wyborem ścieżki kariery zawodowej? A może chcesz poszerzyć swoje kwalifikacje, żeby poprawić swoją pozycję na rynku pracy? Musisz się przebranżowić i nie wiesz, w którym kierunku ruszyć?

Zacznij karierę w marketingu online. Dlaczego warto? Cóż, jest kilka dość istotnych powodów.

Zapotrzebowanie na rynku pracy

Według wszelkich prognoz liczba ofert pracy w branży e-commerce będzie się systematycznie powiększać. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że – jak nietrudno zauważyć – nasze życie coraz intensywniej toczy się w sieci. Jednym z aspektów tej cyfrowej przeprowadzki jest rozwój polskiego e-handlu. Coraz częściej i coraz więcej kupujemy w sieci – wystarczy powiedzieć, że w 2015 roku wartość rynku e-commerce w Polsce wyniosła 33 000 000 złotych. Liczba ta ma się w ciągu pięciu lat zwiększyć dwukrotnie (!). W związku z tym potrzeba coraz więcej specjalistów od marketingu w sieci.

Wiele różnych specjalności

Na szczęście marketing online to na tyle złożona dziedzina, że mogą się w niej odnaleźć osoby o najróżniejszych predyspozycjach. Ponadto pracujący w branży już dziś przyznają, że specjalizacja w poszczególnych aspektach sprzedaży w sieci postępuje tak szybko, że nie istnieje możliwość, by jedna osoba, kolokwialnie ujmując, ogarniała wszystko.

 marketing online

Potrzeba coraz lepszych specjalistów – osobnych od pozycjonowania SEO, osobnych od SEM, kampanii AdWords, PLA, social media, UX, grafików, webmasterów, copy- i webwriterów…  Nazwy tych zawodów niewiele Ci mówią? Właśnie dlatego warto się nimi zainteresować – marketing online to prężnie rozwijająca się branża, w której odnaleźć się mogą zarówno specjaliści od IT, programiści itp. – czyli tzw. ścisłowcy – jak i osoby o wykształceniu humanistycznym.

Możesz uczyć się samodzielnie

Choć kierunki studiów są coraz lepiej (przynajmniej według uczelni) dostosowane do potrzeb rynku pracy, gromadzenie wiedzy o marketingu online na uniwersytetach nie ma większego sensu. Świat wirtualny i wszystko, co z nim związane – także e-commerce – zmienia się tak szybko, że uczelnie nie mają szans na bieżąco aktualizować swoich programów kształcenia. Poza tym nie każdy ma czas i środki, by rozpocząć, często kolejne, studia w celu przekwalifikowania się. Na szczęście marketing online to świat otwartych możliwości – kształcić się można właściwie wszędzie, gdzie jest dostęp do internetu. Darmowe kursy i narzędzia oferuje Google – choćby w programie Internetowe Rewolucje – darmowe webinary i szkolenia organizowane są przez wiele firm z branży, specjalistyczną wiedzą profesjonaliści dzielą się na blogach i w facebookowych grupach. Dla tych, którzy chcą i mogą w swój rozwój zainwestować, jest na przykład eduweb.pl oferujący certyfikowane kursy z najróżniejszych narzędzi wspomagających pracę w sieci.

Nieprzekonanych odsyłamy do tekstu Handel internetowy rośnie w siłę opublikowanego na stronie działającej w branży marketingu online agencji.

Zdjęcia: pixabay.com

Post Author: Paulina

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *