Zrelaksuj się mamo

Macierzyństwo to zdecydowanie najpiękniejszy dar dla każdej kobiety. Możliwość noszenia pod sercem nowego życia, odczuwanie ruchów dziecka a następnie poród są z pewnością największym przeżyciem młodej mamy. I wszystko byłoby jak w bajce, gdyby nie fakt, że ten nowy cud, któremu właśnie dałyśmy życie, wywrócił nasze “do góry nogami”.

Dzisiejsze mamy mają nie lada zadanie, aby sprostać wszystkim obowiązkom. Pranie, sprzątanie, gotowanie, prasowanie, odrabianie lekcji z dziećmi a często również praca na pełen etat.

Kobiety żyją w ciągłym pośpiechu starając się nie pogubić w nadmiarze zadań, które często same sobie wyznaczają. Są jak zaprogramowane roboty, maszyny. Nawet w drodze z pracy do domu nie oddają się chwili oddechu, ale w głowie analizują i obmyślają plan działania na kolejne długie godziny, które szczelnie wypełniają czas do wieczora. Po tak intensywnym dniu, wycieńczone padają ze zmęczenia nie mając nawet szans na chwilę dla siebie. Takie tempo życia oraz jego charakter mają często smutne skutki.

Zmęczone, przytłoczone nadmiarem obowiązków, zabiegane z dnia na dzień coraz bardziej szarzeją, smutnieją, popadają w niezadowolenie, chwiejność nastrojów, a często w depresję.

A przecież wcale nie musi tak być!

Czas zmienić stereotypy i przyzwyczajenia!
Pomożemy Ci w natłoku matczynych obowiązków znaleźć chwilę dla siebie.

Fakt, że zostałaś mamą nie oznacza, że musisz zrezygnować z wszystkich swoich dotychczasowych marzeń, planów i przyzwyczajeń. Istotnie macierzyństwo wprowadza duże zmiany w życie kobiety. Nie możesz na najbliższe kilkanaście lat odsunąć “siebie” na boczny tor, bo staniesz się bardzo nieszczęśliwa i wypalona. Musisz w tym całym zamieszaniu znaleźć coś co da Ci odrobinę radości, relaksu, co pomoże Ci odpocząć i naładować baterie na kolejne dni.

Oddychaj

Niewiele masz wolnych chwil w ciągu dnia? Czujesz jednak, że napięcie sięga zenitu a ty nie masz możliwości na gorącą kąpiel czy samotny długo spacer? Naucz się ćwiczeń oddechowych.
Możesz je wykonywać zarówno w w pracy jak i domu, technik jest mnóstwo. Zerknij do internetu a sama się przekonasz. Czasem wystarczy kilka głębokich oddechów, aby się delikatnie odprężyć i nabrać nieco sił do dalszego działania. Warto nauczyć się oddychać przeponą, dla lepszego efektu. Takie ćwiczenia nie tylko pomagają się odprężyć, ale także dotleniają organizm.

Kąpiel i muzyka relaksacyjna

8514500201_7c3c85f782Stary, sprawdzony sposób i nadal bardzo popularny. Może wydaje Ci się, że gorąca kąpiel przy świecach i muzyce w tle jest nieco przereklamowana, ale uwierz, że nadal świetnie spełnia swoją rolę. Woda odpręża zmęczone ciało, a świece i muzyka relaksują umysł i duszę. Cóż Ci więcej potrzeba po ciężkim dniu?

 

Pozbądź się wyrzutów

Masz mniej czasu na zajmowanie się domem i sobą. Dzieci są najważniejsze i sama opieka nad nimi pochłania większość dnia. Dlatego nie miej wyrzutów, jeśli dom nie lśni czystością jak kiedyś a ty sama od czasu do czasu masz nieuczesane włosy i niedbały makijaż.

Nieco kurzu nikomu jeszcze nie zaszkodziło. Bałagan nie zając, nie ucieknie. Grunt, żeby było na tyle bezpiecznie, żeby dzieci nie mogły zrobić sobie krzywdy. A co do Twojego wyglądu, no cóż, teraz jesteś pełnoetatową mamą, masz prawo zaliczyć czasem wpadkę. Za jakiś czas jak dzieci będą Cię mniej potrzebowały, odbijesz sobie te małe zaniedbania.

Naucz się korzystać z pomocy bliskich

14989918_6665313582Jeśli masz mieszkających w pobliżu rodziców, teściów, rodzeństwo, kuzynostwo lub dobrą przyjaciółkę, nie wahaj się prosić ich o pomoc. Nie czekaj, aż sami Ci ją zaproponują, bo mogą obawiać się, że Cię tym urażą. Sama wyjdź z tą propozycją.  Dziadkowie z pewnością się ucieszą, jeśli od czasu do czasu będą mogli odebrać wnuczęta z przedszkola lub zająć się nimi w weekend. A Ty będziesz mogła w tym czasie wypocząć lub na spokojnie zrobić to czego nie masz czasu zrobić przy dzieciach.

Zadbaj o siebie

Twoje ciało jest pewnie bardzo zmęczone i aż samo się prosi o jakiś masaż, manicure czy maseczkę na twarz. Jeśli masz taka możliwość raz w miesiącu, wybierz się do SPA, najlepiej z koleżankami. Jeśli jednak ogranicza Cię budżet, urządź SPA w domu. Poproś męża by w sobotę wybrał się gdzieś z dziećmi tak byś mogła zaprosić znajome na domowy relaks. Może wśród nich jest jakaś masażystka, kosmetyczka czy trenerka yogi, którą mogłabyś poprosić o pomoc. Jeśli nie to nic się nie martw internet jest pełen pomysłów i domowych sposobów na różne maseczki, peelingi, zdrowotne koktajle…. Możecie z dziewczynami poeksperymentować a przy tym świetnie się bawić. Taki odpoczynek jest dobry i dla ciała i dla duszy. Będziesz szczęśliwsza, zrelaksowana i pełna energii na następne dni.

Zadbaj o kondycję

2872219780_979fcba9dfWydaje Ci się, że twój organizm jest tak wycięczony, że już więcej nie da rady znieść? Nic mylniejszego. Im więcej trenujemy nasze ciało, tym staje się ono silniejsze. Musisz, je tylko przyzwyczaić do wysiłku. Wiele mam po porodach nie jest zadowolonych ze swoich nowych kształtów. Dlatego też połącz przyjemne z pożytecznym. Jeśli masz możliwość, zapisz się na zumbę czy sambę (czy inne zajęcia fizyczne, które Cię interesują). Dzięki pracy w grupie będziesz bardziej systematyczna i zdeterminowana. Widząc efekty jakie będzie przynosił Ci trening będziesz bardziej pewna siebie i zadowolona ze swojego wyglądu. A do tego twoja kondycja wzrośnie. No i może przy okazji poznasz nowych ludzi z którymi będziesz świetnie się bawić. Jeśli wyjdziesz na trening raz w tygodniu, świat się nie zawali. A Twój partner na pewno Cię zaskoczy i świetnie sobie ze wszystkim poradzi.

Jeśli nie stać Cię na zajęcia grupowe, skrzyknij inne chętne mamy i zorganizujcie sobie swoje własne zajęcia. Możecie skorzystać z ćwiczeń z internetu. Jest tego cała masa. A możecie wymyślić własne zestawy. Spotkajcie się co tydzień w innym domu tak by nie nadużywać gościnności jednej z was. Musicie pamiętać o systematyczności i o tym żeby się dobrze bawić.

Wyrwij się z domu

Po całym tygodniu prac domowych w roli matki, żony, sprzątaczki, kucharki a czasem lekarki należy Ci się chwila wytchnienia. Ustalcie z partnerem, że na przykład w pierwszą sobotę miesiąca Ty wychodzisz wieczorem z koleżankami a w trzecią on ma “wychodne” z kumplami. W tym dniu umów się z dziewczynami do dyskoteki, lub do pubu na piwo. To już kwestia gustu i potrzeb. Ubierz się ładnie, zrób sobie szałowy makijaż i fryzurę. Zaszalej! Nadal jesteś młoda i piękna. Poczuj znów tę młodość i swoja atrakcyjność a zobaczysz ile korzyści Ci to przyniesie.

Nie zapomnij o “Was”

Musisz pamiętać, że twój partner też jest pewnie zmęczony i zapewne brakuje mu czasów kiedy mogliście cieszyć się sobą. Zadbaj o Wasz związek. Poproś znajomych by zajęli się dziećmi lub wynajmij na ten jeden wieczór opiekunkę i wybierz się gdzieś ze swoim mężczyzną. Nie zawsze to on musi być organizatorem waszych randek. Pokaż Mu, że Tobie tez zależy na waszej bliskości i wspólnych chwilach. Możesz go tym bardzo zaskoczyć a efekty mogą być bardzo miłe.

Pamiętaj, że aby być dobrą mamą, musisz przede wszystkim czuć się szczęśliwą i spełnioną kobietą. Twoje dzieci czują Twoje radości i smutki.

A zadowolona mama to szczęśliwe dzieci.

Post Author: Justyna

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *