kampania społeczna

Zgłoś kampanię społeczną!

Do 15 marca 2016 można zgłaszać kampanie społeczne zrealizowane w ubiegłym roku do konkursu Kampania Społeczna Roku organizowanego przez Fundację Komunikacji Społecznej. Celem konkursu jest promowanie dobrych praktyk w marketingu społecznym.

Laureatką ubiegłorocznej edycji konkursu była, między innymi, słynna kampania „Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym”. To, kto stanie do konkursu w tym roku, zależy w dużej mierze od nas – kampanię może zgłosić każda pełnoletnia osoba.

kampania społeczna

Czym jest kampania społeczna?

To szereg niekomercyjnych działań podjętych w celu zwrócenia uwagi na dany problem, konflikt społeczny oraz próba wskazania jego rozwiązania i zmiany świadomości osób, do których dotrze kampania. Im więcej zaangażowanych w kampanię podmiotów rynkowych, tym silniej ona oddziałuje. Kampania społeczna to rodzaj kampanii komunikacyjno-promocyjnej, której celem nie jest jednak promowanie określonego produktu czy usługi, a zmiana postaw społecznych wobec pewnej idei czy problemu oraz edukacja i pobudzanie do aktywności. Przykłady kampanii społecznych dotyczących depresji możecie zobaczyć na stronie zdrowietak.pl. Co ciekawe, jeden z materiałów przygotowała polska vlogerka, z pewnością może on jednak konkurować ze spotami profesjonalnych agencji.

Konkurs Kampania Społeczna Roku 2015

W konkursie organizowanym przez Fundację Komunikacji Społecznej jury złożone ze specjalistów związanych z reklamą, marketingiem i public relations wybierze najlepsze kampanie aż w dziewięciu kategoriach:

  • kampanie organizacji pozarządowych,
  • kampanie instytucji publicznych,
  • kampanie  lokalne,
  • kampanie 1%,
  • marketing zaangażowany społecznie (CRM),
  • kampanie firm i fundacji firm,
  • programy edukacyjne firm,
  • akcje zaangażowane firm,
  • akcje zaangażowane społecznie (kampanie społeczne rozumiane jako inicjatywy i działania osób prywatnych, niezrzeszonych w żadnych instytucjach, stowarzyszeniach, fundacjach).

kampania społeczna

Obok powyższych kategorii można także zgłaszać kampanie dotyczące konkretnej tematyki, na przykład ekologii, zdrowia czy rozwoju regionalnego. Jury przyznaje także wyróżnienia za najlepsze działania PR, najbardziej inspirującą kreację reklamową, najbardziej nowatorskie i nietypowe działanie marketingowe, kreatywne działania OOH (Out of Home) oraz wyróżnienie specjalne.

Przykłady kampanii społecznych można zobaczyć na stronie kampaniespoleczne.pl, gdzie również internauci będą mogli zagłosować na najbardziej zaangażowaną społecznie akcję w 2015 roku.

Kampanie można zgłaszać do konkursu do 15 marca, jeśli więc widzieliście lub słyszeliście o akcji, która naprawdę Was poruszyła i zmieniła coś w Waszym otoczeniu, zgłaszajcie bez wahania! Pamiętajcie, że w konkursie mogą wziąć udział nie tylko agencje reklamowe i PR, ale i  organizacje pozarządowe, stowarzyszenia, instytucje publiczne, firmy oraz osoby prywatne. Jeśli w Twojej okolicy dzieje się coś ważnego w przestrzeni publicznej, daj znać!

Więcej informacji znajdziecie na stronie Konkurs Kampania Społeczna 2015.

Post Author: Paulina

1 thought on “Zgłoś kampanię społeczną!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *