Czas na trening


Prowadzenie zdrowego stylu życia, jak mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać, nie jest zajęciem czasochłonnym. Jednak najważniejsze jest nastawienie i mobilizacja. A na efekty treningów nie będzie trzeba wcale zbyt długo czekać.

Nie da się ukryć, że ogromny wpływ na zmiany nawyków żywieniowych mają programy kulinarne oraz popularne programy telewizyjne pokazujące Polakom co kupować, jak kupować, jakie produkty wybierać.

fitOgromny wpływ na zmianę stylu życia na bardziej aktywny, czyli wprowadzający do naszego codziennego planu dnia chociaż godzinę ze sportem mają gwiazdy i propagatorki aktywnego stylu życia takie jak Ewa Chodakowska czy Anna Lewandowska. To dzięki nim Polki ćwiczą, biegają, chodzą na siłownię, czy organizują sobie domowe treningi. W tym celu świetnie sprawdzają się Facebokowe profile, na których można pochwalić się wynikami, czy zobaczyć metamorfozy innych – to ogromna motywacja!

Ogromną popularnością cieszą się zajęcia zorganizowane, na które można się wybrać nie tylko do profesjonalnej siłowni, ale także do pobliskiej szkoły, czy domu kultury. Popyt jest ogromny, ogromna jest także podaż – mamy z czego wybierać. Najważniejsza jest w tym wszystkim motywacja i samozaparcie.

Dlaczego warto być aktywnym?

To nieodzowny element zdrowego stylu życia. Nie możesz powiedzieć o sobie, że takowe prowadzisz skoro swoją aktywność zaczynasz i kończysz siedzeniem na kanapie z pilotem oglądając programy sportowe. Nic samo się nie zrobi. Chcąc mieć piękną zadbaną sylwetkę, należy dbać o to co na widelcu, ale także i o codzienną dawkę wysiłku fizycznego.

fit2Regularne ćwiczenia nie tylko pomagają w uzyskaniu atrakcyjnej sylwetki, lecz również powodują wzrost odporności, doskonale wpływają na pracę serca, wzmacniają naczynia krwionośne, mięśnie i stawy. Nieodzownym pozytywnym aspektem aktywnego trybu życia jest poprawa zdrowia psychicznego, tj. ogromny wpływ na oczyszczenie umysłu z negatywnych emocji. Osoby prowadzące regularny aktywny tryb życia rzadziej chorują na depresję, są pewniejsze siebie i szczęśliwsze. Wysiłek fizyczny uwalnia bowiem ednorfiny, hormon odpowiedzialny za nasze zadowolenie.

Jak zacząć ćwiczyć?

Zacząć można w każdej chwili. Niezbędna jest jednak do tego motywacja. Najważniejszy jest pierwszy krok. Można namówić do wspólnego chodzenia na siłownię, czy biegania przyjaciółkę, czy sąsiadkę. Jeśli się to jednak nie uda, podczas treningów można poznać nowych ludzi lub spotkać podczas biegu znajomego, z którym później wspólnie można umawiać się na treningi. Pomocna w tym celu może być także sportowa aplikacja, która łączy zaawansowanych sportowców z tymi, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę ze sportem. Najważniejsze jest jednak to, aby początkowa motywacja zamieniła się w aktywność długofalową.

Trening odchudzający, czyli ćwiczę bo chcę schudnąć – co wybrać trening wytrzymałościowy czy siłowy?

fit4To pytanie nurtuje każdego, kto swoją aktywność fizyczną łączy z chęcią zrzucenia zbędnych kilogramów. Najlepiej w redukcji tkanki tłuszczowej sprawdzają się treningi wytrzymałościowe. Na co więc postawić? Marszobieg, bieganie, pływanie, jazda na rowerze. Formy treningu siłowego to z kolei ćwiczenia z obciążeniem sztang, sztangielek lub z ciężarem własnego ciała i taśmami oporowymi.

Jak ćwiczyć, aby osiągnąć założony efekt?

Kluczem do osiągnięcia sukcesu jest regularność. Pomocne w tym celu jest ustalenie stałych dni naszej aktywności, dzięki temu trudniej nam będzie znaleźć sobie wymówkę. Najlepsza dla naszego zdrowia jest aktywność 3-5 razy w tygodniu trwająca powyżej 30 minut. Dobrym sposobem na sukces jest także towarzystwo – wspólne motywowanie się do działania. Należy także pamiętać, że każda forma aktywności jest dobra. Czy pływasz, uprawiasz jogę, ćwiczysz aerobic, biegasz, tańczysz jesteś krok do przodu! Powodzenia w treningach!

 

Photo by Peter Mooney

Post Author: goYka

2 thoughts on “Czas na trening

    […] z najczęściej spotykanych przyczyn spadku wydajności i wytrzymałości – nie tylko podczas ćwiczeń fizycznych. Jak wspomnieliśmy wyżej woda ma wpływ na nasz cały organizm, więc jej niedobory odbijają […]

    […] W każdym serwisie pojawia się mnóstwo rad co zrobić, żeby schudnąć, co jeść by zachować super formę – tym razem na długie lata. No właśnie, zawsze pojawia się jakieś „ale”! We […]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *