Jak przygotować skórę na wiosnę?


 

Zima nie wpływa korzystnie na kondycję naszej skóry. Mrozy na zewnątrz, ogrzewane pomieszczenia, wiatr i suche powietrze – to wszystko sprawia, że cera staje się szorstka, szarzeje i brakuje jej składników odżywczych. Nadchodząca wiosna sprzyja poprawie stanu skóry i odzyskaniu jej zdrowego blasku.

 

POZBYĆ SIĘ ZIMOWEGO NASKÓRKA

Szczególną rolę w procesie regeneracji skóry po zimie pełni peeling.

 

Peelingi usuwają zanieczyszczenia oraz obumarłe komórki oraz pobudzają skórę do wytwarzania nowych komórek. Peeling, stosowany regularnie sprawia, że skóra staje się gładsza, bardziej elastyczna, lepiej ukrwiona – po prostu młodsza i piękniejsza.

 

Stosując peeling po zimie pozbywamy się zszarzałej warstwy naskórka, przygotowując tym samym skórę do kolejnych zabiegów mających na celu jej regenerację, odżywienie i uzyskanie zdrowej i pięknej kondycji. Skóra oczyszczona ze złogów martwego naskórka jest gotowa na przyjęcie składników, które ją odżywią, rozjaśnią i nadadzą jej jednolity kolor.

 

NAWILŻYĆ I ODŻYWIĆ

Osłabiona po zimie skóra domaga się odżywienia i nawilżenia. Dostępne w sklepach, drogeriach i aptekach kosmetyki oferują gamę produktów gotowych spełnić to zadanie.

 

Coraz większą rolę w pielęgnacji odgrywają witaminy C i E oraz przeciwutleniacze (np. koenzym Q10). Ponadto zwraca się coraz większą uwagę na zapotrzebowanie na kolagen. Jest on składnikiem wielu kremów pielęgnacyjnych, ale można go również przyjmować doustnie w postaci hydrolizatu.

Jednak nawet najlepiej odżywiona skóra nie będzie się prezentować najlepiej, jeśli nie zostanie odpowiednio nawilżona. W tym celu najczęściej stosuje się kremy nawilżające z emolientami, które działają nawilżająco, natłuszczają oraz pomagają zatrzymać wodę we wnętrzu skóry.

 

Suchość skóry zmniejszają też alfa-hydroksykwasy (AHA), głównie kwas glikolowy i mlekowy. Silnie nawilżająco działa również mocznik w stężeniu do 10%, który jest związkiem higroskopijnym stymulującym regenerację komórek i poprawiającym właściwości wiązania wody.

 

DUŻO PIĆ I ZDROWO JEŚĆ

Świadome dbanie o urodę i kondycję opiera się na dostarczeniu organizmowi wartościowych składników od wewnątrz.

Woda reguluje pracę wszystkich procesów metabolicznych zachodzących w skórze.

Około 20% wody obecnej w organizmie zlokalizowane jest właśnie w skórze. Najwięcej, bo 60–70%, znajduje się w skórze właściwej – warstwie skóry odpowiedzialnej za jej prawidłową strukturę oraz młody i zdrowy wygląd.

 

Ogólne zalecenia mówią o konieczności wypijania ok. 2 litrów wody dziennie.

Wodę warto pić małymi łyczkami, tak, aby stale dostarczać ciału niewielkie ilości płynu. Wypijając duszkiem 1,5 litra, nadmiar błyskawicznie zniknie z organizmu, przy okazji pierwszej wizyty w toalecie. Warto zadbać o to, żeby wypijana woda zawierała odpowiednią, dostosowaną do indywidualnych potrzeb ilość minerałów.

 

Dodatkowo należy zadbać, była dieta była bogata w witaminy  A, C i E. Przede wszystkim dlatego, że neutralizują niszczycielskie wolne rodniki. Ponadto każda z nich ma udział w odbudowie włókien kolagenu i elastyny, od których zależy jędrność i elastyczność skóry. Dodatkowo zaś witamina A redukuje proces rogowacenia naskórka, pobudzając produkcję nowych komórek. Jej źródłem są m.in. oleje, czerwone i pomarańczowe warzywa. Witamina C wzmacnia ścianki naczyń krwionośnych i usprawnia mikrokrążenie, działa też złuszczająco. Najwięcej jest jej w warzywach i owocach. Witamina E zaś pobudza metabolizm tkanki łącznej, chroni warstwę lipidową naskórka. Tę witaminę najłatwiej znaleźć w tłustych rybach i olejach.

 

CHRONIĆ

Wraz z nadejściem ciepłych dni skóra zostaje narażona na wzmożone promieniowanie słoneczne. Aby zachować dobry stan skóry – jej blask, sprężystość i gładkość, trzeba ją chronić przed działaniem promieni UV.

Absolutną koniecznością są kremy z filtrem przeciwsłonecznym. Spędzając czas bezpośrednio na słońcu, wybierajmy te o wysokim faktorze – powyżej 30 SPF. Nie warto ryzykować zdrowiem dla jak najszybszego opalenia się.

 

Post Author: joanna

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *