Jędrna skóra nie tylko latem

Jędrna skóra i ciało zimą? Dlaczego nie! Choć lato właśnie dobiega końca, a wraz z nim sezon na bikini, warto zadbać o utrzymanie wymarzonej sylwetki także w tej drugiej połowie roku, gdy zwykle więcej zakrywamy, niż odkrywamy. Opalone, zadbane ciało jeszcze długo będzie nam przypominało piękny wakacyjny czas, a wypracowana dyscyplina pomoże zachować je w dobrej kondycji do następnego urlopu. Pamiętaj, że Twoja skóra jest Twoją najlepszą wizytówką!

Nowoczesne ujędrnianie skóry polega na jednoczesnym działaniu od zewnątrz i do wewnątrz. Nie istnieje żaden cudowny zabieg zapewniający Ci piękną skórę raz na zawsze, o efekty wizyt w gabinecie kosmetycznym trzeba odpowiednio dbać tak, by były jak najdłużej widoczne. Nie od dziś wiadomo, że jesteś tym, co jesz, ale wiele składników korzystnie wpływających na stan skóry jest wciąż odkrywanych. Wygląd skóry zależy w dużej mierze od kondycji włókien tworzących skórę właściwą – kolagenowych, sprężystych i retikulinowych. Odpowiadają one za sprężystość i spoistość skóry. Do budowy włókien potrzebne są fibroblasty, komórki wytwarzające białka. Dobra dla skóry dieta musi więc być bogata w aminokwasy, minerały i witaminy, najlepiej pochodzące z produktów nieprzetworzonych. Jędrna skóra to nie tylko kwestia estetyki, ale i zdrowia.

Odżywianie skóry

Cenne są witaminy z grupy B obecne między innymi w roślinach strączkowych (te stanowią również bogate źródło błonnika, który pomaga oczyścić organizm od środka i usprawnia trawienie). Działanie antyoksydacyjne wykazuje natomiast nazywana witaminą młodości witamina E. Opóźnia ona procesy starzenia się skóry. Witaminę E znajdziemy w olejach roślinnych – najwięcej w słonecznikowym i rzepakowym. Wybieraj te tłoczone na zimno – sposób pozyskiwania oleju wpływa znacząco na zawartość witaminy w produkcie końcowym. Dobrym pomysłem na przekąskę będą orzechy laskowe lub migdały także będące źródłem witaminy młodości.

bikini photo
Photo by Don Johnson 395

Skutecznym przeciwutleniaczem jest również popularna witamina C, obecna w świeżych warzywach i owocach, przede wszystkim cytrusach. Kolejnym mającym korzystny wpływ na wygląd i zdrowie skóry składnikiem jest beta-karoten – prowitamina A. Nie dość, że działa odmładzająco, pozwala także dłużej cieszyć się piękną opalenizną – środki wspomagające i przyspieszające opalanie opierają się właśnie na beta-karotenie. Najwięcej znajdziemy go w czerwonych, pomarańczowych i żółtych warzywach i owocach: marchewce, dyni, morelach, papryce, pomarańczach czy brzoskwiniach. Pierwiastkami działającymi korzystnie na stan skóry są selen i jod. Pierwszy z nich opóźnia procesy starzenia się tkanek. Zawarty jest w produktach zbożowych – wypiekanych najlepiej z mąki z pełnego przemiału – oraz rybach morskich. Są one także źródłem jodu, którego niedobory sprawiają, że skóra ma skłonności do łuszczenia się i staje się szorstka. Kolejnym odżywczym dla skóry pierwiastkiem jest odpowiadające za jej prawidłowe dotlenienie żelazo. Najlepiej przyswajalną przez organizm formą tego pierwiastka jest żelazo hemowe obecne w czerwonym mięsie – wołowinie czy wątróbce. Wspomniana już witamina C wspomaga wchłanianie żelaza, więc łączenie obu tych składników będzie dla jędrności Twojej skóry wyjątkowo korzystne.

O odpowiednie nawilżenie skóry także należy dbać od środka. Poza regularnym przyjmowaniem płynów – najlepiej dobrej wody – na zatrzymywanie wody przez naskórek wpływają nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 występujące w tłustych rybach i niektórych olejach – miedzy innymi w rzepakowym, lnianym, sojowym czy w oliwie z oliwek.

Ujędrnianie w gabinecie

Jędrna i zadbana skóra jest największą ozdobą każdej kobiety. Najprostszym zabiegiem, który możemy wykonywać codziennie w domu, jest masaż. Wystarczy, że do mycia użyjemy rękawicy lub szorstkiej gąbki, a co jakiś czas zafundujemy sobie naprzemienny prysznic – ciepła i zimną wodą. W ten sposób poprawimy ukrwienie skóry, a tym samym jej wygląd, zapobiegniemy także cellulitowi.

Natomiast w profesjonalnym gabinecie kosmetycznym możesz skorzystać z szeregu zabiegów dopasowanych do Twoich indywidualnych potrzeb. Jednym z nich jest enedermologia – przywracający jędrność masaż podciśnieniowy. Ten silny masaż oddziałuje nie tylko na skórną, ale i podskórną tkankę łączną uaktywniając i przyspieszając jej metabolizm. Endermologia wyraźnie poprawia kondycję skóry, modeluje sylwetkę i likwiduje cellulit przez stymulowanie włókien kolagenowych.

endermology photo

Innym polecanym zabiegiem jest lifting termiczny – w przeciwieństwie do chirurgicznego liftingu, jest to zabieg nieinwazyjny – głębokie warstwy skóry rozgrzewa się promieniowaniem podczerwonym. Wysoka temperatura działa na włókna kolagenowe i powoduje ich powtórne skurczenie się do pierwotnej długości. Ten rodzaj liftingu wykonywać można na całym ciele, nie tylko na twarzy. Efektem zabiegu jest wymodelowanie kształtu ciała, poprawa napięcia i jędrności skóry, wygładzenie zmarszczek, obkurczenie skóry (likwidacja nadmiaru skóry powstałego np. w wyniku ciąży).

Działanie modelujące sylwetkę i redukujące tkankę tłuszczową ma także bezbolesny zabieg Exilis. Metoda ta polega na uderzaniu w głęboko zmagazynowany tłuszcz ultradźwiękami, rozbijającymi złogi – pojedyncze komórki tłuszczowe są łatwiejsze do usunięcia. Specjalną głowicą masuje się wybrane obszary ciała pacjenta. Długość zabiegu dopasowuje się do indywidualnych potrzeb poddającej mu się osoby. Zabieg jest skuteczny, gdy w wybranym miejscu odłożyło się przynajmniej półtora centymetra tłuszczu. Jednorazowo można działać na powierzchni do 1000 cm kwadratowych skóry, gdyż większej ilości tłuszczu nie mogłaby przetworzyć wątroba.

Domowe sposoby na ujędrnianie?

O jędrną skórę równie dobrze możemy zadbać w domu. Oprócz odpowiedniej diety na kondycję skóry wpłyniemy także z zewnątrz. Choć codzienny masaż, regularnie wykonywany peeling i kosmetyki z drogerii nie dadzą tak spektakularnych efektów, jak zabiegi medycyny estetycznej, to w dłuższym czasie okażą się one równie skuteczne, a nowe przyzwyczajenia sprawią, że piękną i zdrową skórę zachowamy na dłużej. Naprzemienny prysznic ciepłą i zimną wodą nie tylko poprawi napięcie skóry, ale również usprawni krążenie krwi. Podjęcie aktywności fizycznej będzie podwójnie korzystne – i dla zdrowia, i dla urody. Nie musimy od razu kupować półrocznego karnetu do najlepszego klubu fitness w mieście, z powodzeniem możemy skorzystać z wielu darmowych filmów instruktażowych dostępnych w Internecie. Metodą małych kroczków dojdziemy do naprawdę sporych efektów.

Nie czekaj, zawalcz już dziś o piękną i jędrną skórę!

Photo by Don Johnson 395

Post Author: Paulina

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *