Mocy przybywaj! Czyli dieta na zmęczenie

Czujesz się coraz bardziej zmęczona? Przytłacza Cię nadmiar obowiązków? Nie wiesz gdzie szukać ratunku? Zajrzyj w swoje menu, popraw swoją dietę i znów poczuj chęć do działania!

Chociaż uczucie ciągłego zmęczenia może mieć różne podłoże, warto zacząć od zmiany diety i sposobu spędzania wolnego czasu, aby poprawić komfort swojego samopoczucia.

Niedobory niektórych składników sprzyjają m.in. niedokrwistości, zaburzeniom pracy tarczycy, a one wiążą się z osłabieniem. Sprawdź co możesz zmienić, zanim zaczniesz sięgać po rady specjalisty. Czasem wystarczy zmiana diety, aby znów poczuć moc do działania!

Domowa logistyka – początkiem zmiany diety

pixabay
pixabay

Żeby przeprowadzić szybką analizę swojego menu, warto wziąć kartkę i długopis i sporządzić tygodniowy plan żywienia. Dzięki temu szybko przekonamy się jakich produktów spożywamy za mało, a czego jest w naszej diecie zdecydowanie za dużo. Pomoże nam to wprowadzić zdrowe zmiany do naszych posiłków, a co za tym idzie ułatwi nam pracę nad planowaniem zakupów, przyrządzaniem posiłków. Taki tygodniowy plan pomoże nam upiec “dwie pieczenie na jednym ogniu” – mianowicie, przyczyni się do racjonalniejszego wydawania gotówki, ponieważ rzadziej będziemy odwiedzać sklepy. Mniej czasu spędzonego na zakupach, to więcej czasu dla siebie i dla rodziny! Same plusy! Nie czekaj więc tylko wcielaj to w życie!

3 podstawowe gwarancje sukcesu!

Doskonały sposób na pozytywną dawkę energii to oczywiście ruch! Wystarczy 30 minut dziennie szybkiego marszu lub biegu i powróci Ci chęć do działania! Pobudzisz krążenie, a komórki zaczną wytwarzać endorfiny – hormony szczęścia, które potrafią przywrócić siły nawet przy największym zmęczeniu! Do tego właściwie zbilansowana dieta i stałe pory posiłków (co 4-5 godzin), oraz minimum 6 szklanek wody dziennie, to klucz do sukcesu!

Gdzie szukać zdrowej energii?

Warzywa, owoce, ryby, kasze, bakalie zamiast słodyczy… Woda zamiast kolejnej filiżanki kawy…To prawda znana od zawsze i wszystkim! Gorzej z praktyką.

pixabay
pixabay

Co więc wrzucić do koszyka podczas zakupów?

Jeśli warzywa – to te zawierające żelazo i kwas foliowy – mianowicie: brokuły, szpinak, natkę pietruszki i korzeń, warzywa strączkowe, brukselkę, buraki, sałatę. Owocowe must have to: awokado, papaja, melon, brzoskwinie, kiwi. Nie zapominaj o zdrowym pieczywie, tu na stole powinien pojawiać się razowy chleb. Jaja, mleko i jego przetwory, płatki owsiane i bakalie. Jedz 5-6 migdałów dziennie, a wzbogacisz swoją dietę o magnez i witaminy z grupy B, które dodadzą Ci energii. W Twojej diecie nie może zabraknąć także mięsa (najlepiej podrobów), oraz niczym nie dających się zastąpić, bogatych w kwasy omega-3 rybach!

 

Post Author: goYka

1 thought on “Mocy przybywaj! Czyli dieta na zmęczenie

    Anila

    (21 października 2016 - 13:36)

    Czasem przewlekłe zmęczenie może być objawem choroby, nie lekceważcie tego problemu!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *