Naturalne sposoby na wysoki cukier

Życie w ciągłym pośpiechu, stres, częste przeziębienia w połączeniu ze złą dietą są częstą przyczyną do powstawania zaburzeń poziomu glukozy we krwi. Pierwszych sygnałów nie wolno lekceważyć, gdyż utrzymać cukier w ryzach nie jest tak łatwo a wysoki cukier może z czasem prowadzić do cukrzycy.

Prawidłowy poziom cukru we krwi na czczo nie powinien przekraczać 100 mg/dl. Przy takim poziomie nasz organizm funkcjonuje prawidłowo. Po każdym posiłku nasz organizm przekształca zawarte w posiłku węglowodany w glukozę. Glukoza natomiast jest wychwytywana przez insulinę – hormon wytwarzany przez trzustkę. Gdy we krwi pojawiają się nadwyżki glukozy kierowane one są do wątroby, tkanki tłuszczowej i mięśni. Natomiast  jeśli jet jej za mało, organizm uwalnia cukier z wątroby. Taki proces pozwala utrzymać prawidłowy poziom glukozy we krwi. Jeśli ten precyzyjny proces zostanie zachwiany, cukier wymyka się spod kontroli. Co robić, gdy tak się stanie?

Poznajcie najlepsze sposoby na domowe okiełznanie cukru!

Rzeżucha

Wzbogaca menu w witaminy z grupy B, które przyspieszają przemianę materii. Zawiera witaminę C, ułatwiającą spalanie tłuszczów. Jest więc doskonałym sposobem na utrzymanie w ryzach nie tylko cukru, ale także wspomaga dbanie o linię. A co najlepsze, możemy ją hodować w domu, na parapecie przez cały rok!

Owocowa moc grejpfruta

W walce z nieprawidłowym cukrem najskuteczniejsze są zielone grejpfruty. Należy jednak zjadać cały owoc (łącznie z miąższem, nie wystarcza picie samego soku). Białe błonki tego owocu zawierają najwięcej prozdrowotnych substancji, także tych obniżających poziom cukru we krwi. Zawierają niski indeks glikemiczny (IG 20)

Kozieradka – nasiona kontra cukier

Te drogocenne nasiona to świetna przyprawa do potraw z ziemniaków, fasoli, selera, brokułów czy kalafiora. Uprażone i zmielone nasiona kozieradki doskonale wzbogacą także smak dipów jogurtowych i twarożków. Doskonale smakują także kiełki oraz młode liście kozieradki – można je dodawać do sałatek i kanapek. Zawarte w kozieradce substancje pomagają bowiem utrzymać cukier na prawidłowym poziomie, zmniejszając przyswajanie glukozy z posiłków i zwiększając poziom insuliny wydzielanej przez trzustkę.

Imbir jak lek

Najlepsze efekty w walce z nieprawidłowym cukrem jest spożywanie świeżego kłącza. Ostry i gorzki smak doskonale nadaje się do przyprawiania dać z drobiu, owoców morza lub warzyw. Ta roślina jest także doskonałym sposobem na przeziębienie (herbata z imbirem), czy mdłości (napar z imbiru). W Azji – skąd pochodzi uważany jest za afrodyzjak.

Czerwona cebula

Wzmacnia działanie leku przeciwcukrzycowego (metforminy), może więc być pomocna w obniżaniu poziomu cukru we krwi. Ma niski indeks glikemiczny – IG 15.

Ruch dobry na wszystko

Wysoki cukier nie lubi ruchu. Chcąc utrzymać prawidłowy poziom cukru we krwi nie należy siedzieć na kanapie – wręcz przeciwnie! Basen, rower, piesze wędrówki czy nordik walking, obojętnie co wybierzesz podczas regularnych ćwiczeń pozwoli Ci to utrzymać cukier na prawidłowym poziomie.

Mniej a częściej

Nie ma lepszego poziomu na uregulowanie cukru we krwi jak regularne posiłki. Małe porcje spożywane w regularnych odstępach czasu (2-3 godziny), zbilansowana dieta to klucz do sukcesu. Już po kilkunastu dniach rzetelnego przestrzegania tej złotej zasady poziom cukru zwykle się normuje.

Post Author: goYka

4 thoughts on “Naturalne sposoby na wysoki cukier

    Paweł

    (15 maja 2015 - 20:45)

    Podpisuje się pod tym, że ruch działa wspaniale. Ja w tym tyg. 100 km na rowerze, 10 km bieżnia i 3 razy siłownia. Cukier idealny 🙂

    […] Żelazo, magnez, koenzym Q10 to główni „winowajcy” dobrego samopoczucia. Brokułowy sezon w pełni, warto więc włączyć go do obiadowej listy zakupów i korzystać z jego dobrodziejstwa! Warto także  pamiętać, że brokuły ze względu na swoje liczne właściwości odżywcze, uważane są za jedne z najzdrowszych warzyw na świecie. Między innymi chronią przed rakiem, wrzodami żołądka, anemią, a także korzystnie wpływają na funkcjonowanie wzroku i regulują poziom cukru we krwi. […]

    […] zawartość kwasu foliowego, kwasów omega-3. Obniża ciśnienie krwi, pomaga zapobiegać skokom poziomu cukru we krwi. Działa przeciwzapalnie i ma przeciwstarzeniowe działanie. Ma 35% więcej potasu niż banany, jest […]

    Web Hosting

    (7 stycznia 2017 - 12:43)

    Naturalny slodzik istnieje -ksylolit to tzw cukier brzozowy,i roslina ktora mozemy sami hodowac – stewia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *