pole dance

Pole dance – coraz popularniejsza forma fitnessu

Taniec, który jest dosyć jednoznacznie kojarzony – z wykonywanym w klubach nocnych tańcem erotycznym – staje się coraz popularniejszą formą fitnessu. W większych miastach bez trudu znajdziemy ofertę nauki tańca na rurze, zarówno w szkołach tańca, jak i w klubach fitness. 

Dlaczego taka forma aktywności fizycznej staje się coraz popularniejsza – mimo negatywnych skojarzeń? Kto może brać udział w zajęciach z pole dance? Jakie korzyści dla zdrowia i kondycji organizmu niesie ze sobą taniec?

Taniec na rurze dla każdego

Wbrew pozorom jest to bardzo uniwersalna forma aktywności sportowej. Pole dance łączy w sobie gimnastykę, aerobik, taniec oraz elementy akrobatyki. Mimo tego, że angażuje właściwie wszystkie partie ciała, nie jest tak dużym wyzwaniem wydolnościowym dla organizmu, jak  sam aerobik. Taniec na rurze nie wymaga więc szczególnej sprawności fizycznej czy wytrzymałości – swoją przygodę z pole dance mogą więc zacząć wszystkie panie (i panowie!), które chciałyby zadbać o swoją kondycję, figurę i zdrowie, a przy okazji poczuć się pewniej i lepiej we własnej skórze.

pole dance

Jak wyglądają typowe zajęcia z tańca na rurze? Całkiem zwyczajnie – w każdej szkole dostępnych jest zwykle kilka grup na różnych poziomach zaawansowania – do grupy zerowej dołączyć może naprawdę każdy. Trening zaczyna się od rozgrzewki z rozciąganiem, później pod okiem profesjonalnej trenerki uczestniczki kursu uczą się poszczególnych figur i obrotów przy rurze. Pojedyncze ćwiczenia i pozycje są potem łączone w dłuższe sekwencje, z których składa się mniej lub bardziej rozbudowany taniec na rurze. Zapomnijcie o tzw. szklankach – specjalnych butach na przezroczystym obcasie, jakich używają profesjonalne tancerki wykonujące taniec erotyczny – na rurze tańczy się boso lub w skarpetkach.

Pole dance – same korzyści

Taniec na rurze jest oficjalnie uznaną dyscypliną sportową mającą więcej wspólnego z fitnessem, niż z klubami ze strpitizem. Podczas tańca aktywne są wszystkie grupy mięśni – poprawia się nasza koordynacja ruchowa, ciało staje się bardziej sprężyste i giętkie, zwiększa się siła mięśni. Na stronach wielu szkół pole dance eksponowane są zwykle zdjęcia kobiet w akrobatycznych, przeczących grawitacji pozach – nie jest to żadna magia, a umiejętność, którą można zdobyć ćwicząc regularnie. Po jakimś czasie mięśnie wyrabiają się tyle, że utrzymanie się w powietrzu w oparciu o oplecione na rurze nogi nie będzie sprawiało większego problemu.

pole dance

Dzięki zwiększonej elastyczności ciała i rozwiniętym mięśniom poprawia się ogólny wygląd sylwetki, zmienia się postawa i sposób poruszania się. Warto również wiedzieć, że podczas jednej godziny tańca można spalić nawet 500 kcal! Trening pozwala także lepiej poznać możliwości własnego ciała i lepiej poczuć się we własnej skórze. Jeśli nie masz pomysłu na wakacyjną aktywność fizyczną, wypróbuj pole dance – w wielu szkołach latem można trafić na korzystniejsze oferty i specjalne promocje.

Post Author: Paulina

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *