Wzmocnij się przed zimą

W obecnym świecie dominacji farmaceutycznej jesteśmy zalani falą wszędzie rozgłaszanej tezy, że każdego dnia musimy zażyć kilka cudownych tabletek. To na porost włosów, czy piękną skórę i zdrowe paznokcie, bądź na lepszą pamięć czy odchudzanie. Gdy tylko wkraczamy w okres jesienno zimowy wraz, z którym zaczyna się czas przeziębień i grypy na każdym kroku możemy usłyszeć czy zobaczyć reklamę zachęcającą nas do kupienia “cudownego leku”.

Przestrzegając kilku prostych zasad dotyczących stylu życia czy żywienia mamy szansę wzmocnienia naszego organizmu i ochrony przed bakteriami i wirusami.

Sprawdzonymi metodami na wzmocnienie odporności jest aktywny styl życia. Od podstawówki wpajano nam, że “ruch to zdrowie”. Najlepiej ruszać się na dworze. Aktywność fizyczna pobudza działanie układu immunologicznego – rośnie wtedy liczba białych krwinek. Chłodne jesienno-zimowe powietrze służy śluzówkom nosa. Słoneczne dni dodają nam energii, która wraz z witaminą D, substancją wzmacniającą odporność, wpływają pozytywnie na nasz organizm.

Zdrowy organizm to wypoczęty organizm. Warto zadbać więc o zdrowy i spokojny sen. A gdy już obudzisz się wypoczęty nie zapominaj o zdrowym i pożywnym śniadaniu. Zimową porą świetnie sprawdzają się np. owsianki z dodatkiem ulubionych owoców. Takie danie obfituje w skrobię i błonnik, więc dodaje energii i zaspokaja głód na dłużej. Owies zawiera również wiele istotnych witamin i minerałów wspomagających układ odpornościowy.

Jedź dużo warzyw i owoców a unikniesz pokusy zażywania ich w postaci suplementów diety. Postaw na gęste zupy warzywne, tzw. kremy. Nie tylko dostarczają one witamin, które wspomagają układ odpornościowy, ale również są bogate w przeciwutleniacze – substancje przeciwdziałające wolnym rodnikom.

Unikaj białego cukru, gdyż duża jego ilość w diecie może osłabić organizm, ponieważ składnik ten hamuje funkcje układu odpornościowego.

Gdy jednak zdarzy nam się w zatłoczonym autobusie złapać katar, sięgnijmy po sprawdzone przez nasze babcie, domowe sposoby na przeziębienie. Każdy wie, że czosnek jest naturalnym antybiotykiem, pogromcą bakterii. Warto o tym pamiętać i w “sytuacji kryzysowej”. Związki siarki zawarte w czosnku zwiększają siłę dwóch ważnych składników układu odpornościowego: limfocytów T i makrofagów. Dzięki nim nasz organizm będzie skuteczniej bronił się w walce z przeziębieniem i grypą. Cebula, miód i maliny to również naturalna broń do walki z infekcją.

Post Author: goYka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *