Awokado – niedoceniany owoc pełen zdrowia!


Któż z nas nie jadł truskawek, bananów, czy malin… świetnie! Na pewno jednak znajdzie się ktoś, kto jeszcze nigdy nie sięgnął po awokado – a szkoda, bo warto! Awokado to owoc, który powinien na stałe zagościć w naszych domach. Chociaż jest najbardziej kalorycznym z owoców na świecie zawiera zdrowe tłuszcze, które mają niekwestionowanie dobroczynny wpływ na nasz organizm. Czerpmy więc z tej wartościowej skarbnicy, na zdrowie!

Co warto wiedzieć o awokado?

awokadoAwokado poprzez swoją wysoką zawartość tłuszczów, może śmiało zastąpić masło, gdyż jest bowiem nazywane “owocem maślanym”. Świetnie rozsmarowuje się na kanapkach. Duża wartość energetyczna tego owocu sprawiła, że kiedyś był on stosowany jako zamiennik mięsa, np.: podczas długich podróży.

Awokado ma dobroczynny wpływ na nasz mózg, serce, oczy. Jest polecany kobietom w ciąży, ze względu na wysoką zawartość kwasu foliowego, kwasów omega-3. Obniża ciśnienie krwi, pomaga zapobiegać skokom poziomu cukru we krwi. Działa przeciwzapalnie i ma przeciwstarzeniowe działanie. Ma 35% więcej potasu niż banany, jest bogate w witaminy B, E i K, zawiera także błonnik.

Z czym go podawać i jak jeść awokado?

Awokado może mieć w naszej kuchni wszechstronne wykorzystanie. Jest bardzo smaczne. Doskonale nadaje się jako przekąska, dodatek do najróżniejszych sałatek – z tuńczykiem, pomarańczą i szynką, czy wędzonym łososiem. Może stanowić świetne urozmaicenie pomidorów z mozarellą – popularnej i lubianej przystawki. Pięknie wygląda i świetnie smakuje faszerowane np. sałatką z awokado z jajkiem, czy faszerowane pastą z tuńczyka. Doskonale nadaje się do sporządzania koktajli (np. ze szpinakiem i bananem z mlekiem owsianym). Awokado to podstawowy składnik słynnego meksykańskiego guacamole, czyli pikantnej pasty do chipsów z tortilli. Należy jednak pamiętać, że awokado nie toleruje wysokich temperatur. Gotowane lub pieczone nabiera gorzkiego smaku.

Awokado najlepiej jeść, gdy ich skórka jest miękka i nie ma plam ani zasinień. Gdy kupimy twarde, wystarczy zawinąć je w folię aluminiową lub papier i odłożyć w ciemne miejsce na 2-3 dni, po tym czasie dojrzeje.

Doskonałym argumentem jest także to, że jak dotąd nie ma modyfikowanych awokado, nie musimy więc szukać go w sklepach ze zdrową żywnością, tylko spokojnie możemy sięgnąć po ten owoc w markecie, bez obawy o gorszą jakość owocu. Same plusy, nic tylko jeść!

Post Author: goYka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *