Jagody goji – co to jest i jak to jeść?


Coraz częściej widać je na naszych sklepowych półkach. Podobno są najzdrowszymi owocami na świecie – mają mnóstwo właściwości zdrowotnych i całe mnóstwo witamin. Ale jak wykorzystać jagody goji w kuchni? I czy oby czasem nie są “przereklamowane”?

Lycium-barbarum-fruitsJagody goji nazywane są czerwonymi diamentami. To owoce kolcewoju, krzewu który rośnie w Chinach, Tybecie, Mongolii. Owoce te znane są także w Azji od tysięcy lat.

Medycyna chińska korzysta z jego dobrodziejstwa w leczeniu chorób wątroby oraz podczas leczenia chorób sercowych. Stosowany jest także jako środek wzmacniający kości i mięśnie. Jagody goji zawierają antyoksydanty przedłużające młodość, mają także mnóstwo witamin i minerałów. Nie każdy ufa jednak medycynie naturalnej. Warto jednak otwierać się na nowe horyzonty, gdyż jak dotąd żadnemu koncernowi farmaceutycznemu nie udało się stworzyć takiego suplementu diety zawierającego w pełni przyswajalne składniki – a tak jest w przypadku składników naturalnych.

Co jeszcze kryją w sobie jagody goji?

Ta bomba witaminowa kryje w sobie witaminę C, witaminy z grupy B, wapń, selen, potas, żelazo, nienasycone kwasy tłuszczowe, cynk, ryboflawinę, luteinę i wiele roślinnych substancji chemicznych m.in. beta-karoten. Są owocem niskokalorycznym, a więc doskonale nadają się dla osób na diecie. Wartości poszczególnych witamin różnią się w zależności od miejsca pochodzenia. W Polsce dostępne są w formie suszonej, która to absolutnie nie ma wpływu na zmniejszenie ich wartości odżywczych.

Jak jeść jagody goji?

goji-berries-642122_640Czerwone suszone jagody mogą być doskonałym urozmaiceniem wielu dań. Można je wrzucać do herbaty lub miksować z koktajlem. Świetnie nadają się jako dodatek do musli lub owsianki, ale także do zup krem – np. pomidorowej lub dyniowej. Możesz je wykorzystać w pieczeniu, dodając je do ciasta drożdżowego zamiast rodzynek. Nie każdy wie, że można je także karmelizować w cukrze – w takiej postaci będą stanowić doskonałe urozmaicenie lodowych deserów. Schab pieczony, faszerowany śliwkami i jagodami goji, będzie na pewno miłym kulinarnym zaskoczeniem. Tak więc widać, że można je stosować do każdego posiłku – od śniadania do kolacji, zawsze znajdzie się potrawa, której smak możemy podkreślić i urozmaicić tymi zdrowymi owocami. Należy jednak pamiętać, że jak we wszystkim należy zachować umiar i nie należy ich jeść garściami. Znawcy tematu twierdzą, że dzienna porcja to maksymalnie ok 70 sztuk dziennie.

 

Post Author: goYka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *