Naturalne probiotyki


Probiotyki to żywe drobnoustroje, które (w odpowiednich ilościach) korzystnie wpływają na organizm. Wspomagają trawienie, wzmacniają układ odpornościowy, chronią przed chorobami. Pomagają zmniejszyć skutki jedzenia cukru, picia alkoholu, palenia czy braku aktywności fizycznej. Na rynku znajdziesz wiele produktów mlecznych, które zawierają żywe kultury bakterii, ale probiotykiem są też inne, naturalne pokarmy. Warto, aby były stałym elementem naszego stylu żywienia.

Kefir

Wspomaga pracę jelit i odporność. Zawiera sporo białka. Choć mniej popularny od jogurtu, jest silniejszym probiotykiem.

 

Kombucha

To inaczej grzybek herbaciany lub grzybek japoński. To słodko-kwaśny, musujący napój powstający na skutek procesów fermentacji. Jest naturalnym probiotykiem, który możesz spożywać na pusty żołądek. 

 

Ogórki kiszone

I inne kiszonki (nie kwaszonki!). Produkty kiszone w wodzie, soli i czosnku stają się źródłem kwasu mlekowego, który pomaga oczyścić organizm i wzmocnić system odpornościowy. Zawierają również potężną dawkę witaminy K.

 

Miso

Pasta miso to soja fermentowana z brązowym ryżem. To popularna przyprawa w kuchni azjatyckiej. Jest cenionym probiotykiem, bogatym źródłem białka, błonnika, witamin i minerałów.

 

Kimchi

Nazywana jest koreańską kapustą kiszoną albo koreańską sałatką coleslaw. Kwas mlekowy w kimchi poprawia trawienie.

 

Jogurt

Ale tylko naturalny. Nie każdy jogurt jest probiotykiem. Unikaj jogurtów słodkich i owocowych.

Ciemna czekolada

Ma działanie przeciwzapalne, wzmacnia system odpornościowy i trawienny. Wybieraj czekoladę z 70 proc. zawartością kakao i nie jedz więcej niż 2 kawałki dziennie.

 

Zielone oliwki

Mają podobne działanie jak kiszonki, wpływają korzystnie na układ trawienny, odpornościowy i florę bakteryjną.

 

Tempeh

Powstaje w wyniku fermentacji soi. Tempeh jest często stosowany jako substytut mięsa. To świetny probiotyk z dużą zawartością białka i błonnika.

Post Author: joanna

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *