zamienniki słodyczy

Zdrowe zamienniki słodyczy

Pyszne zamienniki słodyczy, które zaspokoją apetyt na deser i uzupełnią poziom cukru. Zdrowe i słodkie!

Świeże owoce

Zawierają cukier fruktozę, a oprócz tego są bogate w witaminy, błonnik i składniki mineralne.

Suszone owoce

Rodzynki, żurawina, daktyle, figi, morele, banany, jabłka – nie tylko w świeżej, ale i w suszonej formie stanowią doskonałe zamienniki słodyczy. Ponieważ w procesie suszenia odparowuje z owoców większość wody, są one w rezultacie bardzo słodkie. Koneserzy suszonych owoców wskazują nawet, że suszone daktyle przypominają w smaku cukierki krówki. To prawda, są bardzo słodkie. 

Bakalie 

Bakalie to mieszanka suszonych owoców i orzechów. Poza węglowodanami – czyli cukrami – zawierają błonnik i cenne kwasy tłuszczowe omega 3, witaminy. Działają przeciwzapalnie, obniżają stężenie “tego złego” cholesterolu LDL.

Kakao

Prawdziwe kakao, przygotowane na mleku roślinnym lub krowim. Koniecznie zwróć uwagę, czy nie jest to kakao słodzone. Przygotowując ten sycący, deserowy napój dla alergików, kakao można zastąpić karobem. Pyszną wersją jest napój doprawiony cynamonem.

Pieczone owoce

Pieczone jabłko z cynamonem to zdrowa namiastka szarlotki. Do wydrążonego środka można dodać trochę domowych, niskosłodzonych powideł lub konfitury. Do pieczenia nadają się również banany, gruszki, świeże figi.

Musy owocowe

Zmiksowane owoce można dowolnie komponować wedle upodobań. W sezonie zimowym do robienia musów można wykorzystać mrożone owoce. Pysznym pomysłem jest łączenie owoców słodkich z kwaśnymi, np. mus gruszkowo – malinowy. Jeśli odczuwasz ogromną ochotę na coś słodkiego, dodaj łyżeczkę syropu daktylowego lub z agawy.

Koktajle

Oprócz owoców do koktajlu wykorzystaj jogurty, mleka roślinne i węglowodanowe dodatki z ziaren – płatki owsiane, otręby, orzechy, płatki kokosowe, ziarna dyni, chia, sezam. Możesz przyprawić koktajl cynamonem lub kakao.

Domowe ciasteczka

Na przykład owsiane. Wykonane w domu ze znanych nam składników i bez dodatku mnóstwa cukru mogą stanowić zdrowe zamienniki słodyczy ze sklepu. Dodaj żurawinę, ziarna, dyni, siemię lniane, a uzyskasz zdrową, wartościową przekąskę.

Domowa nutella

To wegański domowy krem czekoladowy! Zmiksuj pół dojrzałego awokado, łyżeczkę kakao i pół banana. Gotowe! 

Chipsy owocowe

Dla wielbicieli chrupiących przekąsek doskonałą przekąską są suszone owoce w suszonej formie. Są wygodne do zabrania jako małe co nie co do pracy, szkoły, kina lub wieczorem do filmu.

Post Author: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *