Zupy kremy na jesienną rozgrzewkę

Gdy za oknem coraz chłodniej, chętnie przygotowujemy pożywne zupy kremy. Wykorzystaj sezon na warzywa strączkowe, kukurydzę i dynie. Przygotowane z nich zupy to nie tylko szybki i rozgrzewający posiłek, ale też źródło wielu witamin i składników odżywczych.

Przedstawiamy Wam kilka jesiennych propozycji, które mogą zagościć na stole zawsze, kiedy za oknem zaczyna się robić szaro, buro i chłodno. Jak nic sprawdza się wtedy coś w miarę szybkiego i prostego jak sezonowa zupa krem.

 

Zupa krem kukurydziany

Kukurydza to obok pszenicy i ryżu najpopularniejsza roślina uprawna świata. Jest bogata jest w witaminy i składniki mineralne, jest też źródłem kwasów OMEGA-3.

Składniki: 2 szklanki odsączonej kukurydzy z puszki, 2 łyżki masła lub oliwy, 1 łyżka startego imbiru, 2 starte ząbki czosnku, łyżeczka kurkumy, 1/2 łyżeczki papryki w proszku, pół litra bulionu, puszka mleka kokosowego

Sposób przygotowania: W garnku z grubym dnem podgrzać masło lub oliwę, dodać imbir i czosnek, smażyć przez minutę. Dodać kukurydzę i smażyć kolejną minutę. Dodać kurkumę i paprykę. Wymieszać, dodać bulion i zagotować. Doprawić solą i gotować kolejne 5 minut. Dolać mleko kokosowe i zagotować. Gotować przez około 10 minut. Zmiksować blenderem na gładki krem.

 

Zupa krem dyniowy

Dynia to  warzywo bogate w witaminy i minerały, zwłaszcza cynk. Ma przy tym niewiele kalorii. Zawarty w dyni beta-karoten obniża poziom złego cholesterolu.

Składniki: 500 g dyni (po obraniu), 250 g ziemniaków, 25 g masła, 1 cebula, 2 ząbki czosnku, łyżeczka kurkumy, 1,5 szklanki bulionu, szklanka jogurtu naturalnego lub greckiego

Sposób przygotowania: Dynię i ziemniaki obrać, pokroic w kostkę. W garnku na maśle zeszklić pokrojoną cebulę i czosnek. Dodać dynię i ziemniaki, doprawić solą, kurkumą i imbirem. Smażyć przez chwilę, cały czas mieszając. Wlać gorący bulion i zagotować. Po zmniejszeniu ognia gotować ok. 15 minut, do miękkości warzyw. Zmiksować w blenderze z dodatkiem jogurtu.

 

Zupa krem porowo – ziemniaczana

Właściwości zdrowotne i odżywcze pora doceniał już cesarz Neron. To warzywo zawiera mnóstwo żelaza i zaleca się jego spożywanie na anemię. Syrop lub sok z pora sprawdzi się w zwalczaniu nieżytów górnych dróg oddechowych.

Składniki: 2 pory, 250 g ziemniaków, 1 cebula, 30 g masła, 500 ml bulionu, 1/2 szklanki mleka

Sposób przygotowania: Drobno pokroić białą i jasnozieloną część porów, cebulę posiekać. W garnku roztopić masło, dodać cebulę i pory, chwilę poddusić. Dodać obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki i smażyć jeszcze chwilkę. Wlać bulion, zamieszać i zagotować. Gotować jeszcze na małym ogniu ok. 15 minut przez około kwadrans, do miękkości warzyw. Dodać sól i zblendować z dodatkiem mleka. Najlepiej podawać z grzankami.

 

 

 

 

 

 

Post Author: joanna

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *